Saturday 5 July 2014

TIPS MUDAH ATASI STRESS




Terapi paling sesuai bagi orang yang menghadapi tekanan adalah dengan bersikap positif. Sentiasa bersedia menghadapi tekanan. Usah anggap masalah sebagai suatu beban yang menyusahkan tetapi lebih kepada latihan untuk membentuk kemampuan diri anda. Apa yang boleh anda lakukan ketika berhadapan dengan tekanan adalah :

✿ Menerimanya dengan hati terbuka dan senyum sahaja
✿ Memikirkannya dengan waras dan cari jalan untuk menyelesaikan masalah ini
✿ Kenali potensi dan kekurangan diri. Seimbangkan keduanya.
✿ Lakukan perkara yang anda minat. Membaca, memasak, menonton wayang dan sebagainya.   Melakukan perkara yang kita minati dapat membuatkan kita lupa sebentar masalah yang dihidapi.
✿ Bercerita dengan orang yang boleh dipercayai. Usah memikirkannya seorang diri.
✿ Jika anda berhadapan dengan masalah yang berat, ambil masa untuk berehat. Percutian di destinasi yang menenangkan amat disarankan.
✿ Bersenam
✿ Ambil makanan manis tetapi jangan berlebihan yea!!!!



Cara terbaik menghadapi tekanan adalah dengan cara mengamalkan cara hidup sihat. Terima hakikat bahawa kita mempunyai kelebihan dan kekurangan diri. Mengadulah dengan Allah jika anda berasa tertekan atau dalam kesedihan. Ingatlah bahawa Allah tidak akan menguji hambaNya di luar kemampuan hambaNya. Semua masalah dan kesukaran yang dihadapi sepatutnya mendekatkan kita dengan ALLAH.

Antara supplement Shaklee yang mampu membantu anda mengurangkan tekanan atau stress adalah 
1)  B-Complex
2) Ostematrix
3) Cinch Tea

Call/sms/whatsapp :  012-4342495 (Liza)

No comments:

Post a Comment